החשיבות של מיתוג ושילוט העסק

מערכת שורש  כו אייר, תשפב  5/27/2022

בדיוק כמו ששמו של אדם הולך לפניו, כך גם המוניטין של המותג. לאחר שתפיסה מסוימת לגבי המותג שלכם הצליחה להתבסס בשוק, תתחיל להתפשט שרשרת בלתי נשלטת של שמועות מפה לאוזן
.......................

החשיבות של מיתוג ושילוט העסק

רבים מצמצמים את המיתוג למרכיב האסתטי שלו, כלומר לזהות החזותית – שם, לוגו, ועיצוב. אלא שהמיתוג הוא הרבה יותר מזה. הוא לא רק האלמנט שאמור ליצור רושם בלתי נשכח על הצרכנים, הוא גם אמור לאפשר ללקוחות, קיימים ופוטנציאליים, לדעת מה לצפות מהעסק שלכם. המיתוג הוא דרך להבדיל את עצמכם מהמתחרים ולהבהיר שאתם מציעים משהו שהופך אתכם לבחירה טובה יותר.

מיתוג העסק אמור להיבנות כך שייצג את מי שאתם כעסק, ואיך אתם רוצים להיתפס. תחומים רבים יכולים לשמש לפיתוח המותג, כמו:

כל התחומים הללו ועוד, פועלים יחדיו כדי ליצור פרופיל עסקי אחיד וייחודי שיוכל למשוך את תשומת לב הציבור.

למה המיתוג חשוב?
בגלל ההשפעה הכוללת של המיתוג על הפעילות העסקית שלכם, הוא גורם קריטי לעסק. מיתוג יכול:

  • לשנות את האופן שבו אנשים תופסים את המותג שלכם
  • להניע עסקים חדשים
  • להגדיל את ערך המותג שלכם

אלא שאם המיתוג נעשה באופן לא נכון, הוא עלול לעשות ההיפך.

ברור לכולם שהמוניטין יצטבר, בין אם העסק יעשה משהו בנדון או לא. אלא שהתוצאה יכולה להיות מוניטין טוב או רע. השימוש במיתוג מאפשר לכם לקחת את המושכות לידיכם ולנסות לשלוט בדרך שבה ייראה המוניטין שלכם. מסיבה זו, מומלץ לשקול למתג את העסק, כבר בתחילת הדרך.

המחשבה שמיתוג הוא טקטיקה שיווקית יקרה והיא מנת חלקם של המותגים הגדולים בלבד, היא שגויה. אדרבה, המיתוג קשור לשכל הישר והוא מושפע הן מהשוק בו אתם פועלים והן מהרמה שאליה אתם רוצים להגיע.

למעשה, העלות של המיתוג יכולה להשתנות ממקרה למקרה. כמובן ששכירת מומחים ברמה גבוהה ליצירת מיתוג ללא רבב, תהיה יקרה יותר משכירת אנשי מקצוע פחות יוקרתיים. וברור שמיתוג של עסק בינלאומי שמציע מוצרים רבים, הוא הרבה יותר מאתגר ועתיר משאבים בהשוואה לעסק מקומי. בקיצור, כשמדובר במיתוג, אין גישה אחת שמתאימה לכולם.

איך המיתוג משפיע על הצלחת העסק? לדוגמה, הוא מסוגל לייצר לקוחות חדשים. מיתוג חזק מסוגל ליצור רושם חיובי על העסק שלכם, ולהגביר את קהל הלקוחות שיסמכו ויאמינו במותג שלכם. ברגע שהמותג התבסס היטב, טכניקת הפרסום הטובה והיעילה ביותר היא ׳מפה לאוזן׳.

בדיוק כמו ששמו של אדם הולך לפניו, כך גם המוניטין של המותג. לאחר שתפיסה מסוימת לגבי המותג שלכם הצליחה להתבסס בשוק, תתחיל להתפשט שרשרת בלתי נשלטת של שמועות מפה לאוזן, שיעבירו הלאה את תפיסת המותג, ויחזקו עוד יותר את המוניטין שלו. אם מוניטין המותג הוא חיובי, לקוחות חדשים שבראשם אסוציאציה חיובית ביחס למותג, עשויים להגיע והסיכוי שהם יעדיפו לרכוש מהמותג שלכם מאשר מהמתחרים, הוא גבוה.

למה השילוט חשוב?
חשוב להיות מודעים לעובדה שהלקוח אמור לזכור לא רק את הלוגו שלכם אלא את כל החוויה, מההיכרות הראשונית ועד לסגירת המכירה, וכל מה שביניהם. הצגת שילוט ברור, תמציתי וממותג ללקוחות הוא חלק חשוב מהפאזל העסקי שלכם. וכדי להדגיש את חשיבות השילוט, הנה 3 סיבות מובילות בגינן השילוט חשוב לעסק שלכם:

  • מספק תקשורת ברורה – דרך נהדרת לבטל את המחסום שגורם עומס המידע הרב שמקיף אותנו, ולהגדיל את הסיכוי לרכישות על ידי משתמשי הקצה.
  • משדר את אופי המותג והזהות שלו – הבחירות הקשורות למיתוג הן חשובות מיוחד, אבל שמירה על עקביות המיתוג, כולל בשילוט, חשובה אף יותר.
  • מגביר את המודעות למותג – ובלבד שהשילוט אכן מספר ללקוחות פוטנציאליים, במהירות ובפשטות, מהו המותג שלכם.